AdSense TBM’nizi Artırmanın En İyi 4 Yolu

BURAK

Active member
AdSense TBM arttırmanın en iyi yollarını tartışmadan önce, Adsense TBM veya ‘Tıklama Başına Maliyet’ terimini tanımlayalım. Web sayfalarınızda Google AdSense kullanıyorsanız, bunların Google’ın AdWords reklamcılık programından reklamlar olduğunu bileceksiniz. AdWords programını kullanan reklam verenler, reklamlarına yapılan her tıklama için Google’a ödeme yapar.

Web sayfalarınıza ve bloglarınıza AdSense reklamları yerleştirdiğinizde, reklam verenlerin Google’a ne ödeme yaptıklarının bir yüzdesini alırsınız. Şu anda bu reklam için teklif fiyatının % 68’idir. Dolayısıyla, belirli bir anahtar kelimeye ait belirli bir reklamdaki her tıklama için bir kullanıcı Google 2 lira ödeme yapıyorsa, sitenize gelen her ziyaretçi Google’ı sayfanıza yerleştirdiyse bu reklamı tıkladığı her seferinde 1,36 lira alırsınız.

Yapmanız gereken şey, TBM fiyatını en üst düzeye çıkarmak için elinizden gelenin en iyisini yapmaktır. Böylece, web sayfalarınızdaki reklamlarınız ve blog yayınlarınız, bir ziyaretçi her tıkladığında size en çok para kazandırır. Bu, Google’ın sayfalarınızdaki olası en yüksek değere sahip reklamları yerleştirmesini gerektirir. Yayınlanan reklamların PPC’sine kendiniz karar veremezsiniz – Google, web sayfanızın / blog sayfanızın / blog yayınınızın çeşitli yönlerine göre karar verir. Burada iki faktör vardır: TBM ve TO (Tıklama Oranı) – ikincisi, sayfa içeriğini okumak ve reklamları görmezden gelmek yerine, reklamı tıklayan ziyaretçilerin oranıdır. Yüksek bir TO, genellikle yüksek bir TBM’den daha iyidir.

Böylece, 0,75 TL’lik bir TBM’ye sahip reklamlarda % 2’lik bir TO elde ederseniz (her 100 reklamda bir tıklama için 2 ziyaretçi), bu, 1 TL’lik bir TBM’ye sahip reklamlarla % 1’lik bir TO’dan daha iyidir. Önceden, her 1000 ziyaretiniz size 10.20 TL (15 TL ‘nin % 68’ini) verirken, ikincisi sadece 8.16 TL kazanır. Dolayısıyla, TO, yalnızca tıklama başına kazanç değil. Her tıklama için her zaman değil, çoğu zaman paranızı oluşturan tıklama sayısıdır.

Bunlar yalnızca örneklerdir ve 1000 ziyaretçi başına geliriniz, AdSense reklamlarının ziyaretçilerinize ve reklamların sitenizde bulunduğu yere olan bağlılığına bağlıdır. TO’yu iyileştirmek için yapabileceğiniz çok şey var, ancak ilk önce en çok ödeme yapan reklamları nasıl çekebileceğinize odaklanalım.



1. Kaliteli Trafik Alın


Bu, AdSense TBM’nin nasıl artırılacağına ilişkin 1 numaralı ipucudur. Birçoğu, sonuna kadar bırakır ya da hiç bahsetmez. Ziyaretçileriniz nişinize uygun bir şekilde odaklanılmadıklarında, ona göre reklamları tıklamayacaklar. Trafiğinizin reklamını yaptığınızdan emin olmalısınız.

Birçok kişi, Google’ın ilgili reklamları sunacağı varsayımıyla sitelerinde AdSense’i kullanır. Kısaca öğreneceğiniz gibi, bu doğrudur. Ancak, TBM’nizin sayfanızla ilgili bu alaka düzeyine erişememesinden dolayı değişmeyeceğine inanıyor olsanız da, TO’nuz kesinlikle size ait olacaktır. Birkaç tanesi sitenize ulaşmak için kullandıkları anahtar kelime veya kelime öbeğiyle alakalı olmayan bir reklamı tıklar.

Google, hangi web sayfalarının en çok ödeme yapan tıklamaları aldığına karar verirken birçok metrik kullanır ve bunlardan biri sağladıkları reklamlar için TO’nuzdur. Bir URL’nin TO’su ne kadar yüksek olursa, o zaman AdSense reklamlarınız bu sayfa URL’sinde yenilendiğinde alacağınız daha yüksek TBM’dir.

Google’ın AdSense müşterileri, reklam verenlerdir ve şirket, bu ödeme yapan reklam verenlerin para için iyi bir değer elde ettiğinden veya tıklamalar dan iyi bir dönüşüm oranı aldığından emin olmak için elinden geleni yapar. Ziyaretçiyi sayfa veya yayın konusuna güçlü bir ilgi gösteren bir web sayfasına veya blog yayına çekmezseniz, TO’nuz düşük olabilir.

Sadece bu değil, bu ziyaretçilerden bazıları, yalnızca neyi göreceklerini görmek için reklamları tıklayabilirler. Google’ın TOS’ları AdSense çok katıdır ve sitenizde hiçbir zaman bir satışa yol açmayan çok fazla tıklama alırsanız hesabınızın ömür boyu iptal edildiğini görebilirsiniz.

Web sayfanızın söz konusu anahtar kelimeyi hedefleyen reklamlar almanız için belirli bir anahtar kelimeyle alakalı olması ve ziyaretçilerinizin bu konuyu ciddi bir bakış açısıyla reklamı tıklamaları için bu konuya yeterince ilgi göstermesi önemlidir. Örneğin : bir ürün satın almak.

Aksi takdirde, Google’ın sitenizin performansını analiz etme yöntemi vardır ve sayfalarınızdaki daha yüksek TBM reklamlarında düşüş yaşayabilirsiniz. Dolayısıyla, blogunuza veya web sitenize gelen trafiğin, belirli bir nişin tanıtımını yapan linkleri veya doğrudan reklamları izlediğinden emin olun.


2. Araştırmanızı Yapın


AdSense TBM nasıl artar ile ilgili ikinci ipucu da aynı derecede önemlidir. En yüksek ödeme yapan anahtar kelimeler için nişinizi araştırmalısınız. AdWords’ün çalışma şekli, reklam verenlerin anahtar kelimeler için teklif vermesidir. Belirli bir anahtar kelime için tıklama başına ödeme yapma sayısı arttıkça, Google SERPS’de daha üst sıralarda reklam görünür. Neyin alakasız olduğu – alakalı olan, her bir reklamverenin, bu anahtar kelime için Google SERPS’teki reklamları için # 1 veya hatta bir sayfa 1 e 1 konum elde etmek için teklif vermeye istekli olduğu şeydir.

Birinci Sıra : Daha önce de belirtildiği gibi, AdSense bloklarınızda görünmek istediğiniz AdWords reklamlarını seçemezsiniz. Google, sayfanızın alaka düzeyine göre anahtar kelimeye karar verir. SERPS’in Sayfa 1’inde veya sayfa 20’de görünen reklamlar verilebilir. Sayfa # 1’deki reklam, sayfa 20’deki tıklamadan çok daha fazladır. Bu nedenle, % 68’lik payınız daha büyüktür.

Anahtar Kelime Seçimi: Bu, AdSense içeren sayfalar ve sayfada kullandığınız semantiklerin hangi anahtar kelimeleri kullanmanız gerektiğini de anlamanız gerektiği anlamına gelir. Google, sayfanızın anlamını belirlemek için LSI algoritmasına çok benzeyen bir algoritma kullanır. Söz konusu sayfaya veya blog yayına yerleştirdiği reklamlar, Google algoritmasının söz konusu sayfanın içeriğine ilişkin görünümü ile ilgili olacaktır. Yüksek fiyatlı anahtar kelimeleri hedeflemek istiyorsanız, birini seçin ve bunun etrafındaki tüm sayfayı tasarlayın.

AdSense SEO Temelleri: Başlık etiketiniz ve Meta açıklamanız, H1 üstbilgisi ve en az bir H2 başlığı gibi hedeflenen anahtar kelimeyi içermelidir. Sayfa içeriğinizde kullandığınız kelime haznesi, hedef anahtar kelimeyle anlamsal olarak ilişkilendirilmelidir ve resim “alt” özellikleriniz de içermelidir. AdSense söz konusu olduğunda, klasik SEO teknikleri, sayfadaki en yüksek TBM reklamlarını almanızı sağlamak için kesinlikle yardımcı olur.

Araştırmanızı yapın ve yüksek ödeme yapan reklamların hedeflediği anahtar kelimeleri belirleyin – en yüksek AdSense TBM‘si. Bunlar için en yüksek TBM reklamlarına sahip olmak istiyorsanız, bu anahtar kelimeler için web sayfalarınızı veya blog yayınlarınızı optimize edin. Ancak, tüm alan adınızın içeriği de önem taşımaktadır.


3. Tüm Bağlantılarınız


Google aptal değildir ve tüm alanınızın temasını dikkate alır. Sayfaları çok çeşitli konularda yayınlayamaz ve her birinde alakalı reklamlar almayı beklemezsiniz. Google, tüm sitenizin otoritesine ve en çok ödeme yapan anahtar kelimelerle olan alakasına bakacaktır. Google, reklam verenlerinin ardına baktığı için bir yetkili site daha yüksek fiyatlı anahtar kelimelerle ödüllendirilebilir.

Siteniz belirli bir anahtar kelimeye odaklanmış olarak görülmüyorsa, daha düşük fiyatlı anahtar kelimeler verilebilir. Bu, web sitenizin veya blogunuzun ana hedef anahtar kelimeyle ilgili genel yetkisi yerine bir sayfanın içeriğine bağlı olarak verilebilir.

AdSense gelirlerine ilişkin beklentilerinizle gerçekçi olun, çünkü Google’nız en yüksek TBM reklamlarını size vermeyecektir. Bu nedenle, blog’unuzun müşterilerine sundukları ürün veya hizmetle gerçekten ilgilenen ziyaretçilerden yüksek kaliteli tıklamaları çekecek iyi bir hizmet sunacaklarından emin olmazsınız. reklam var. Google’ı ortalama TBM’nizi artırmaya ikna etmenin bir yolu, alan adınızın hedeflediğiniz belirli bir anahtar kelime için bir otorite olduğunu tespit etmektir.


4. İçerik Uzunluğu ile Reklamları Dengeleyin


Sayfanıza önceleri üç AdSense reklamına izin verilmekteydi fakat son zamanlarda bu durum değişti. Fakat bununla birlikte, içeriğiniz veya blog gönderileriniz bunu gerektirecek kadar uzun olmadıkça, üçten fazla reklam yine de kullanmayın. Yukarıda okuduğunuz içeriği aklınızda bulundurun: İçeriğinize göre Google ürün reklamları !

İçeriğiniz, Google algoritmasına üç reklam bloğunuz için yeterli bilgi vermek için yetersizse, sayfanızı alakasız Reklamlar ve hatta bazı genel reklamları da bulabilirsiniz ! Bunlar, sitenizle alakasız genel reklamlardır ve ortalama TBM’nizi önemli ölçüde azaltacaktır. Çoğu kullanıcı kısa içerik sayfalarında yalnızca bir reklam bloğuyla daha iyi sonuçlar elde eder, çünkü tüm reklamlar konularına ve daha yüksek bir ortalama TBM’ye daha fazla odaklanacaktır.


 
Üst